iklan-iklan~sila click

Monday, September 29, 2008

mak pujuk ajak balik kg awal

hmmmm...
patutla 2 3 hari nie mak bek smcm jer (extra baik)...
rupanya nk ajak sy balik kg dia awal2...
sy dah kata..sy nk balik pg raya..plg awal pun sy akn balik...ialah MLM RAYA...
mak cuba slow talk ngn sy..kata sian kat wan (nenek)...
sy kata...org len (sedara len) pun mcm tue jgk...so knp kita kena balik awal??
mak diam di situ....
then ptg td mak smbg lagi..
"bila kita nk balik kg abah,induk balik slase..kita balik slase nk"
"hokeeyyy..tak der hal "sy jwb.
nmpk ada diskriminasi di stu...tp apa sy kisah...
sy balik kg yg sy suka jer lah...
walaupun kg tue wan(nenek) dah tak der...tp kenangan sy ngn die tetap segar dan xpnh pudar walupun seinci..

cuba pikr :
wat per sy nk gi rumah org yg tak pedulik anak & cucu die?(bla sakit bru carik..)
yg sanggup lebihkan org lua yg tak der langsung darah dgg berbanding ank,menantu dan cucu cicit die...
wat per sy nk gi pd org yg suka kutuk2 anak sendiri..tp suka puji org lua..
kata macam2 tntg ank sendiri..padahal anak tulah yg susah pyh jaga tyme sakit kat umah and hospital...
pada mata die...ORG TU adalah segalanya...bila kami kata die dah kena mandrem..die tak caya...
sikit2...mungkin org bleh terima..al maklumlah org tua..
tp bila sabar dah abis limit...sy zassssssssssszzzz...lariks~~~~
tak mau involve apa2 pun...kalu blik pun sekadar cukup syarat..itu lebih mudah kan..jiwa pun tak sakit..

die slalu kata...
sy nie manja ngn arwah nenek blah abah..dimanjakan sgt..
MMG..SY AKUI...
sbb tue kami rapat...dan walaupun die dah tak der..bg sy die msih hidup...
sekurang2 nya..die tau hargai anak cucu die..
peluk cium die sentiasa kami rindui..
tak pernah kutuk ank cucu die..
malah..itulah kekuatan die...
dan die tetap satu dan tiada ganti...

dan mak sy sendiri..
tak dpt nk wat apa dgn keadaan nie...
bila mana..die rase tindakn sy btul..die ikutkan...sbb...die pun dah terluka....
dulu...
sy lihat mak sy ngis sbb die..
lepas tue...sy sendiri terluka dgn sikap die...
kemudian...sy sendiri saksikan semuanya...
skrang...sy dpt tau..abah yg tegar hatinya pun terluka kerana die...
so,
semua org kesayangn sy dah terluka sbb die..
maka...jgn harap apa2 dari sy..
sbb sy tak kan amik tau..amik kisah...
kalu sy ada distu pun..sekadar memenuhi permintaanorg2 ksyngn sy...

sekian~~~

No comments: