iklan-iklan~sila click

Saturday, September 13, 2008

mak selalu selamatkan sy...

maaf...hari ini mmg n3 emo jer....

sy tak tau la knp kan...
td mood sy ok jer...
tp pas sy on phone ngn somone...sy jdi emo plak...
knp ek?nk kata sy marah...tak la plak...nk kata sedey...mmg ada..tp sy dah bese...tak heran dah...
tak tau la apa yg ada dlm pale...
somtimes i juz think bout give up...seriusly...
tp mak slalu pesan..jgn cepat putus asa...and wat keptusan jgn terburu2...
angah pun slalu ckp : kalu rase sesak sgt...rehat dulu tenangkan fikiran...jgn paksa diri...

tau tak dlm pale nie ada mcm2 benda yg kena pikir...
ada yg kena pikir tp menyakitkan hati...
ada yg tak pyh pikir pun menyakitkan hati...
so??semuanya menyakitkan hati...argh...serius...hate it!!!!!

dah tension sgt td kan...
so balik jer dari trawikh ok sikit...
then trus tipon mak...borak2..gelak2..ngadu..bgtau perkembgn terkini...tnya perkembgn terkini...then mak suh tipon my cousin..kakak and jabar...

then call la diorng..tnya khabar...
sbrnya tak pai ati nk tnya diorng berbuka apa...
tp tnya jgk la...sbb nya..for sure diorng rase sedey...
puasa tanpa ibu...dah la diorng kecik2 lagi..tmbh lagi jabar yg bru jer pas amik UPSR...
kakak bru form 1...raya nie lagi la plak...bila ktorng berkumpul...semua salam ibu masing2...
die nk salam sape...sedey sgt...tp sy hanya belh pluk diorng jer...bg diorng semngt...sy tak tau apa yg diorng rase...sbb mak masih disisi sy...msih bersama sy..
dugaan Allah pd diorng kan...sekecil tue diorng dah kena lalui smua nie...
bila duk lepak2 ramai2..sy nmpk die peluk mak cik sy...mungkin die rindu ibu die...tp Allah lebh sygkn ibu die...

tau tak..
setiap kali sy tgk diorng..
sy cuba tahan airmata...sbb sy sayu sgt...
sy tak mampu nk byg sy di tempat diorng....sungguh....
kdg2 seblum balik..sy akan pesan mcm2 kat diorng..
slalu sms..bg diorng tau yg sy sentiasa ada...
abang ngn angah pun mcm tue gak.....
bygkan sy yg dah umo 20 thn nie pun tido kat riba mak..perlukan kasih syg ibu...
nie kan umo yg sebesar diorng...


sy slalu suh pak teh kwen lain..
tp dia slalu ckp...tak semudah itu..
mungkin sy pikir mudah jer...
its ok..bia pak teh jer decide..
sy cuma nk tgk diorng dpt jagaan dri seorng yg bergelar ibu..
sy tau...kasih sorng ayah tak sama mcm seorng ibu...

sy percaya..
Allah turunkn ujian tuk kita,sesuai ngn kemampuan kita..


p/s : kwn2 len smua dah ada mood raya...
sy tak rase apa pun tahun nie...kalu thun2 sblm nie sy la yg paling kecoh ngn kad raya,bunga api..kuih raya...and paling tak bley bla..sy psg lagu raya kuat2...
tp tahun nie...semua lemau jer...huhuhuhu...
*masih menikmati indahnya ramadhan..

No comments: