iklan-iklan~sila click

Wednesday, March 30, 2011

bertemu & berpisah


untukmu teman - brothers

Di sini kita pernah bertemu
Mencari warna seindah pelangi
Ketika kau menghulurkan tanganmu
Membawaku ke daerah yang baru

Kini dengarkanlah
Dendangan lagu tanda ikatanku
Kepadamu teman
Agar ikatan ukhuwah kan
Bersimpul padu

Kenangan bersamamu
Takkan ku lupa
Walau badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Mengapa kita ditemukan
Dan akhirnya kita dipisahkan
Munkinkah menguji kesetiaan
Kejujuran dan kemanisan iman
Tuhan berikan daku kekuatan

Mungkinkah kita terlupa
Tuhan ada janjinya
Bertemu berpisah kita
Ada rahmat dan kasihnya
Andai ini ujian
Terangilah kamar kesabaran
Pergilah derita hadirlah cahaya








alhamdulillah~
dh abis 4 paper~
tinggal lagi satu..which is subjek elektif...
ada kwn2 yg amik paper nie..ada yg tak...
ramai jgk yg tak amik...so yg tak amik..dorng dh unofficially grad smlm~

smlm after abis exam...
our dekan nk jumpa kitorng dlm dwn exam..
bgtau psl program master and ACCA..then wish all the best...
katanya..
kami dh berjaya harungi segala onak duri...rintangan dan dugaan selama 5 tahun di muadzam shah~
suddenly i realize....ya allah..aku mampu buat...aku dh sampai di titik yg aku nnty selama nie~


so pada kwn2 yg dh abis paper smlm..
majority nye dh berpacking2...ada yg gerak pgi td...ada yg gerak esok..
paling lmbt pun hari jumaat dorng gerak pulang ke kampung halaman masing2....
eeeeeeeeeeeeeeee~ sedey2...
sy mmg duk jauh2 bile tgk org peluk2...ngis...sedih...sebakkkk..
sy kalu ngis buruk okkk~


kwn2 yg dh gerak balik td not my close fren..but still..they are my classmate~
pasti ada cerita bersama2...pasti ada kngan 5 tahun kat sini..
bila tgk dorng among dorng peluk2...ngisss..ada yg tak tahan sebak...sy dh berair je mata nie~
cube korang imagine hari sabtu nnty sy ngn housemate sy plak masing2 gerak balik...cer imagine...fuhhhh~
semoga sy kuat..semoga sy tabah~

bg korang yg tak pernah rase..
mungkin korang fikir...ala..nnty bleh jumpa lagi..bukan nyer berpisah selamanya...
yer..mmg btl...
tp nie perjumpaan terakhir disini..sebagai pelajar..
minggu dpn pun kalu berjumpa lagi..pasti rasenya tak sama mcm disini~
tambahan pulak.
kwn2 sy bukan area satu negeri....smua bersepah2...
dari utara sampaaaaaaaai ke selatannn...
dan bg korang yg pernah lalui detik2 mcm nie..msti korng pun paham kan..apa yg sy rase skang~


5 tahun tu bukan tempoh yg pendek...
satu jangka masa yg boleh mematangkan seorang insan...
kalu kawen anak ko dh masuk tadika dh dlm tmpoh 5 tahun tu kan..
so gitulah kami....ikatan persahabatan yg dh kukuh~ susahnya bila nk lepaskan mereka2 pergi~

so starting minggu lepas..
smua org dh start usung camera sana sini..amik pic sana sini...
some of the pic sy dh share kat sini kan..
ada byk lagi pic and video sbrnya...
menitik je airmata bile tgk video2 nie smuaaa~ fuhhhhhhhhh...dugaan sungguh~



sy rase ada ramai jgk kwn2 sy yg bace blog niee kan....


korang,
congrts to each and everyone of u~
kita dh berjaya sampai ke penghujung nya~ alhamdulillah~
semoga persahabatan yg kita bina selama 5 tahun nie akan kekal hingga ke akhir hayat~
padamkan smua api & kata2 yg boleh memisahkan kita~
hapuskan smua kenangan yg boleh menjauhkan kita semua~
kenangkan smua saat2 manis dan detik indah yg pernah kita lalui bersama~
halalkan smua yg terkurang dan terlebih...
maafkan pada yg terkasar dan terkurang ajar...
and sy percaya...kita smua akan menuju ke haluan yg berbeza walaupun bidang yg sama~
all the best~~~ good luck in ur future and career~
semoga kenangan kita disini akan menjadi kenangan terindah dalam hidup kitaaa~
unsangkarable kan..kita berjaya bertahan dan berjaya lalui smua saat getir di tempat yg kita panggil jin bertendang nie duluu~~
insyaallah...ada rezeki pasti kita berjumpa lagi~~
dimana ada pertemuan..pasti ada perpisahan~
best of luck!!!





nota : pesan sy...semoga kita jd accountant, auditor, exec finance malah CEO  atau apa2 yg berkaitan yg sentiasa menjauhi fraud dan menjalankan tugas dgn penuh etika...kalu kita tak buat..sape lagi nk buat kan...always remember..uniten generates profesional!!! gudluck...gonna miss all of u~~ tq Allah untuk pertemuan yg indah ini~

1 comment:

teacher anis said...

huuuhhh..sedih da...aku teringat waktu hari2 terakhir aku kat univ aku dulu..kawan aku pon bersepah2 dari utara ke johor tu..menitik air mata waktu tolong angkat barang tu..waktu kite jumpa kali terakhir tu,kite sedar lepas ni kalau kite jumpa x sama dengan yg ada pada hari terakhir tu