iklan-iklan~sila click

Thursday, November 22, 2012

Perjalanan yg perlu diteruskan

hai...
korang okey? sy okeyyy je...
cuma smlm dh ada tanda2 demam...sakit tekak and sebagainya...
so by 1130 mcm tu dh tumbang dh...
sy dh officially menjalani kehidupan yang baru.... :-)
im okay with...benda yg unexpected but expected to be happen ..eh apa nie...takpe..abaikan...hahaha~


dalam hidup nie kan...
tak semua yg kita nak, kita akan dapat..
tak semua benda yg kita syg, kita akan miliki...
kenapa?
semua itu rahsia Allah....


kdg2 Allah tarik org benda atau apa2 saje yg kita syg...
bkn sbb Dia xnk kita hidup bahagia...
tp sbb mungkin Dia sedang menguji  atau Dia nak bagi yg lebih baik...
yang mampu dan sedia utk menjaga kita..
Allah lah sebaik2 perancang kan...


Sedang analisa diri sendiri...perasaan sendiri...
Betul ke apa yg sy buat nie...
Sy tak pernah berhenti berdoa supaya jln yg sy pilih nie adalah jalan yg terbaik.
Andaikata kecundang sekali lagi...
takpe...sy tak kan give up...
sy akan tetap bangun...melangkah lagi, sehingga sy jumpa destinasi yg tepat buat selamanya....
tp
utk apa yg ada sekarang nie..segala keputusan yg sy dh buat....
sy tak kan patah balik..tak kan menyesal...sbb ini adalah yg terbaik
tp andaikata takdir temukan kami semula...sy terima dgn hati terbuka.
sy bukan siapa2 utk menidakkan takdir Dia. :-)


Cukup rasenya segala pahit + manis yg dh dilalui bersama.
segala kenangan yg akan sy abadikan di satu sudut yg paling selamat.
dua2 pun dh matang utk menilai diri sendiri.
mungkin ini masanya utk sy beri peluang diri sendiri utk dihargai :-)



Alhamdulillah,
hidup sekarang okey je...takde apa yg menggusarkan pun...
dilayan bak ....... hahhahaha~


Entahlah, ini adalah rahsia Allah yang tak mampu sy huraikan...yg tak mampu sy ketepikan...dan tak mampu sy tidakkan...
Segala perasaan yg ada ini pun dtg dpd Dia jga...so sy hnya beri diri sendiri peluang utk menghargai apa yg sy ada.
Perjalanan yg panjang yg sudahnya kecundang di hujung jalan...
dan
Mungkin perjalanan yg pendek mampu berikan satu kesudahan yg baik.
siapa tahu kan??

Jadinya,
tolong doakan  untuk saya okey.
doakan yg terbaik utk sy.
dan saya sentiasa doakan yg terbaik buat teman2 dan org2 yg sy sayang.
dulu kini dan selamanya :-)

The happiest of people don't necessarily have the best
of everything they just make the most of everything that comes
along their way

It's true that we don't know what we've got until we lose
it, but it's also true that we don't know what we've been
missing until it arrives

 

Dear,

Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you was beyond my control

 Nota : kdg2 kita dok pandang benda yg jauhhhhhh yg tak tercapai dek tangan...padahal benda dpn mata kita butakan...

 

Love ,

AIDA


No comments: