iklan-iklan~sila click

Sunday, October 6, 2013

Tak pernah puas & sudah kan?

Nie entry beremosi.Sila berhati2.


Okeh. Sy sebenarnya penat nak layan cakap2 org nie.
Letih.Bosan
Tapi sy nie berhati & perasaan. Bukan robot yg boleh masuk kanan keluar kanan balik.


Kadang2 bila kita nie seronok cerita hal orang. kutuk hal org. selongkar kain org.
Kita penah ingat tak nnty MUNGKIN kita akan dapat benda yg sama.
Kadang2 sy pelik. ada org yg sgt2 lah takde keje. selongkar hal org lain bahekkkkkkkk punya.
tak rase bersalah ke eh?? ke org yg mcm nie mmg xde perasaan??
time benda kena kat org lain, kemain seronok kau mengata.
mengata kalau sekali takpe. nie berkali2. nk berhari2 pun boleh.
kemainnnn lah lajuuuu menyampai berita.
org susah kau tambah lg susah org tu...bkn kau nk cool down kan.
tambah lg ayat yg menaikkan api kemarahan org lain.
agaknya bahagia kot bila tgk org musnah? xbahagia? derita?
TAKPE.
kau tunggu bahagian kau nnty. Tgk apa Allah nk uji kau nnty.
bila hal org. kemain mencanang cerita sana sini. bila kena kat ko sendiri... pandai snyap sunyi kan??
ada plak org yg kau kata mcm2 tadi g canang hal kau? xde kan?
alahai manusia...mana letak hati perasaan kalian nie...



sy pun takdelah baik benor tak penah bercakp hal org.
bercerita lah jgk. tp sy tak smpai nk pegi selongkar hal org. tnya sana sini.sampai sana sini.
menghebohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh bagai juara hal2 org.
please lah. sempat lg nk berubah.
kalau nak bergosip pun.berpada2 lah. beringat.
time nie org punya hal. takut esk bila smpai masa kau. terduduk tak mampu tanggung.
skang sy sgt2 lah berhati2 tuk pilih org yg sy nk bercerita or meluah apa2.



sy sebenarnya tak nak layan pun benda2 mcm nie.
penat kalau layan. gila pun boleh.
daripada org mengata hal org lain. smpai lah org mengata hal sy sendiri.
sy penat nk layan satu - satu. mana yg sy mampu dgr. sy dgr.
kalau sy rase nk bertanya. sy akan tnya utk penjelasan.
tp biarlah paras tu ajer.


ikutkan hati. memang sakit. tp sy lepas geram kat org2 tertentu saje.
yg sy boleh percaya. tp abs disitu je. xpulak sy pegi satu tempat ke satu tempat menyampai
dah lega hati luah perasaan. taip kat blog. ok dh. back to normal.
tp sy nie manusia yg ada skit2 dendam nya tu.
like..."ohhh...kau mengata aku yer....nnty...kau tunggu nnty kalau kau kena...baru kau rase"



ada yer jenis manusia yg sentiasa tak puas hati dgn org.
org dpt tu. dia pun nakkkkkkkkkkkk jgk!
org up kan tu...dia pun nakkkkkkkkkkkkkkkkkk jgk!
tp bila org dpt nie....dia tak mampu....dan2 akan kuar ayat mengkondem.
takde sape mampu nk puaskan hati org mcm nie....


takde org yg sempurna dlm dunia nie.
tp tu bukan alasan tuk kita nk kondem org sesukaaaa ati yer.
kalau nk bercerita tu boleh. nak berkongsi.nak bertukar pendapat.
tp bukan nk mengkondemmmmmmmm je kejenya.
sampai bila2 pun tak sudah.


nota : hati manusia mcm sy nie tak lah sekebal mana..kdang2 mudah terusik jgk!

No comments: