iklan-iklan~sila click

Monday, February 10, 2014

Kuatnya Hati

Kalau difikirkan, size hati tu kecik je kan.
Tp sekecik2 size hati tu, mcm2 dugaan yg ia kena tampung.
besar, kecik, sederhana mahupun sebesar zarah. hati tetap kena terima.



Hebatnya hati ciptaan Dia kan?
Dia ciptakan kita dgn seribu satu kekuatan. dan dia uji kita dgn seribu satu ujian.



Sekuat mana hati cuba bertahan, kdg2 gugur jgk si airmata yg tak mampu ditampung.
Seikhlas mana kita memberi belum tentu sama dgn ikhlasnya org yg melihat.
Sejujur mana kita cuba bertahan belum tentu sama nilainya dgn org yg memerhati.
Sekuat mana pun hati, kadang hampir roboh jgk dek penangan dugaan yg silih berganti.
Tapi Dia dah janjikan, setiap yang berusaha & berdoa pasti peroleh kejayaan melainkan takdir Dia tentukan jalan yang lebih baik :-)




Saya masih aida yang dulu,
yang tak mudah kenal putus asa even kadang2 sy dh mula kata give up. tp hati sy kata, keep on trying!
Saya masih aida yang dulu,
yang  nampak kuat diluar, dalamnya sebenarnya lemah longlai.
Saya tetap aida yang dulu,
yang tak takut pada kegagalan setelah sy berusah mencuba.
Saya tetap aida yang dulu,
yang sentiasa boleh berundur tatkala rase sy tak diperlukan.



2014 seem to be my hardest year,
takpe. saya yang berani mulakan, biar saya yang terus dan habiskan sehingga ke titik akhir walaupun mungkin kemenangan bukan di pihak saya.
takpe. saya yakin hati sy kuat dan doa kalian sentiasa dalam ingatan sy.
dan
saya kena bertambah kuat because there is a man who always try his best to give me the best.
thankful.


hampir 26 tahun sy berdiri.
saya kena akui ini ujian terbesar sy. walaupun dlu sy jangka ujian 2009 adalah yg terbesar.
ujian yg dulu menuntut sy jadi penyabar dan pemaaf.
ujian harini memerlukan lg byk kesabaran , kekuatan dan kepercayaan.
teruskan doa kalian.







nota : Dia uji sy dgn seribu satu dugaan sebab Dia dh bagi saya lelaki yang kuat tuk laluinya sama-sama kan. even at one point, we are almost giving up. tp both heart say, skit je lagi.keep on doa! Dia suruh saya doa lagi, sebab Dia dah makbul kan doa sy yg 2 tahun lepas. Beautiful is it? Insyallah, I will keep on trying, untill takdir tentukan jalan yang terakhir.

No comments: